Regulamin sklepu internetowego Stowarzyszenia Port Szczecin

 

Regulamin sklepu internetowego Stowarzyszenia Port Szczecin

Regulamin sklepu internetowego Stowarzyszenia Port Szczecin określa zakres i warunki sprzedaży produktów przez Stowarzyszenie z siedzibą w Szczecinie, ul. Gila 2/1, 71-457 Szczecin, NIP: 8513213283, REGON: 368257120, KRS: 0000694898, zwane dalej „Sprzedawcą”, za pośrednictwem sklepu internetowego dostępnego pod adresem: https://stowarzyszenieportszczecin.pl/sklep/.

Administrator danych osobowych:
Administratorem danych osobowych Klienta przetwarzanych w związku z działalnością sklepu internetowego jest Stowarzyszenie Port Szczecin. W sprawach ochrony danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: stowarzyszenieportszczecin@gmail.com.

DEFINICJE
  1. Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 204 ze zm.).

  2. Sprzedawca – Stowarzyszenie Port Szczecin.

  3. Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna bądź jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, dokonująca zakupów w sklepie.

  4. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem: https://stowarzyszenieportszczecin.pl/sklep/.

  5. Zamówienie – ogół towarów (produktów), które Kupujący dodał do koszyka w sklepie.

  6. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.


I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę umożliwia Kupującym składanie zamówień na produkty dostępne w sklepie, w tym bilety na warsztaty lub zajęcia cykliczne, za pośrednictwem internetu.

  2. Regulamin stanowi umowę pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym i jest wiążący w chwili składania zamówienia.

  3. Kupujący może uzyskać dostęp do Regulaminu w każdej chwili poprzez kliknięcie linku „Regulamin” na stronie sklepu, a także zapisać jego wersję PDF na swoim urządzeniu.


II. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU

  1. Sklep umożliwia sprzedaż produktów (w tym biletów na warsztaty i zajęcia) za pośrednictwem internetu.

  2. Warunkiem korzystania ze sklepu jest posiadanie urządzenia z dostępem do internetu oraz jednej z popularnych przeglądarek internetowych (np. Google Chrome, Firefox, Safari, Edge).

  3. Kupujący zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem przed dokonaniem zakupu i jego akceptacji.

  4. Produkty oferowane w sklepie są dokładnie opisane, a ceny produktów są podawane w polskich złotych (PLN) i zawierają podatek VAT.


III. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Zamówienie w sklepie może zostać złożone na dwa sposoby: a) Za pośrednictwem strony internetowej sklepu, korzystając z formularza zamówienia. b) Wysyłając zamówienie drogą mailową na adres: stowarzyszenieportszczecin@gmail.com.

  2. Zamówienia są przyjmowane przez cały dzień, przez siedem dni w tygodniu. Realizacja zamówienia odbywa się w dniach roboczych, w godzinach 9:00-15:00.

  3. Po złożeniu zamówienia, Kupujący otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zamówienia drogą mailową. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie wysłania przez Kupującego formularza zamówienia i potwierdzenia przez Sprzedawcę.

  4. Kupujący dokonuje płatności za zamówione produkty, wybierając jeden z dostępnych sposobów płatności:

    • Przelew tradycyjny,

    • Przelew elektroniczny (obsługiwany przez serwis Przelewy24),

    • Karta płatnicza (obsługiwana przez serwis Przelewy24).

  5. Produkty dostępne w sklepie są dostarczane drogą elektroniczną (np. bilety, dostęp do warsztatów online).


IV. REALIZACJA UMOWY

  1. Realizacja zamówień odbywa się w kolejności ich otrzymywania, w godzinach pracy sklepu (9:00-15:00).

  2. Zmiany w zamówieniu mogą być dokonywane drogą mailową na adres stowarzyszenieportszczecin@gmail.com.

  3. W przypadku braku dostępności zamówionego produktu, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Kupującego o zaistniałej sytuacji.


V. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Kupujący będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy bez podania przyczyny (dotyczy produktów, które nie zostały już zrealizowane, np. dostęp do warsztatów online, bilety).

  2. W przypadku, gdy usługa została już wykonana (np. dostęp do warsztatów lub materiałów online), prawo do odstąpienia od umowy wygasa.

  3. Aby odstąpić od umowy, Kupujący musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji, wysyłając odpowiednie oświadczenie na adres e-mail: stowarzyszenieportszczecin@gmail.com.

  4. Kupujący ponosi koszty zwrotu towaru (jeżeli dotyczy) lub usługi w przypadku odstąpienia od umowy.

  5. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwróci wszystkie otrzymane płatności, w tym koszt dostawy, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia poinformowania o odstąpieniu od umowy.


VI. REKLAMACJE

  1. Wszelkie pytania, uwagi lub reklamacje dotyczące zakupu i realizacji Zamówienia należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres mailowy Sprzedającego Stowarzyszenia Port Szczecin: stowarzyszenieportszczecin@gmail.com
  2. Reklamacje mogą być składane nie później niż 14 dni od zaistniałego zdarzenia będącego przyczyną reklamacją. Podstawą reklamacji może być wada prawna lub fizyczna Usługi. Okres obowiązywania rękojmi wynosi 2 lata od chwili otrzymania przez Kupującego Zamówienia.
  3. W reklamacji Kupujący powinien podać:
    – numer Zamówienia, którego dotyczy reklamacja;
    – przyczynę reklamacji wraz z opisem sytuacji, której reklamacja dotyczy;
    – imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
  4. Reklamacje będą jednorazowo rozpatrywane przez Sprzedającego w terminie 14 dni roboczych od daty ich otrzymania i Kupujący w tym terminie otrzyma odpowiedź, z wyjątkiem sytuacji, gdy przyczyna reklamacji leży po stronie operatora systemu płatności online. W takim przypadku reklamacja zostanie przekazana operatorowi systemu płatności online i rozpatrzona przez niego (termin rozpatrzenia reklamacji może ulec w takim wypadku wydłużeniu). Kupujący o decyzji zostanie poinformowany zwrotną wiadomością e-mail.
  5. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Kupującego przysługuje mu zwrot wpłaconych środków. Zwrot wpłaconych środków odbywa się przelewem na konto wskazane przez Kupującego. Kupujący może wyrazić zgodę na załatwienie reklamacji w ten sposób, że zaoferowane zostaną mu inne Usługi.
  6. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo zgłoszone reklamacje, w szczególności za podanie nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych przez Kupującego.
  7. W przypadku sporów z udziałem Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Kupujący o tym statusie może zwrócić się o interwencję Rzecznika Praw Konsumenta lub skorzystać z mediacji.
  8. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozstrzygania sporów, m.in. powiatowych (miejskich) rzeczników praw konsumenta lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl). Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr Konsument może skorzystać z serwisu internetowego systemu rozstrzygania sposób konsumenckich drogą elektroniczną (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną, i wielojęzyczną stronę internetową dla obsługi konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z zawarcia na odległość umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

 


VII. POLITYKA OCHRONY PRYWATNOŚCI

  1. Stowarzyszenie Port Szczecin przetwarza dane osobowe Kupujących wyłącznie w celu realizacji zamówień.

  2. Kupujący ma prawo do wglądu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych.

  3. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim, z wyjątkiem podmiotów zajmujących się realizacją usług (np. kurierzy, dostawcy).


VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania na stronie sklepu.

  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmieniony Regulamin obowiązuje od momentu jego opublikowania.

  3. Wszelkie spory wynikające z umowy sprzedaży będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.